Дали CRM е правилното решение за моя бизнес?

ное. 23, 2017

През последните няколко години CRM системите набират все по-голяма популярност. CRM изглежда, че няма да е поредният модерен софтуер, който служители автоматично няма да приемат, а по-скоро става „най-добрият приятел“ в ежедневната работа на всеки търговец. Със CRM приложението, търговците следят какво се случва с всички потенциални клиенти и настоящи такива, следят отношенията с партньори; маркетинг отдела планира своите задачи, проекти, кампании, събития и т.н, а мениджмънтът получава пълна информация за качеството на обслужване на клиентите и нивата на тяхната удовлетвореност от продуктите и услугите на организацията.

crm-customers-employees-intelligent-systems

Звучи чудесно, но как ще разберете дали CRM би било подходящо решение за вашия бизнес? Как да сте сигурни, че инвестицията в такава платформа ще покрие търговските ви процеси, че ще бъде приета от вашите маркетинг специалисти или че отдел „Обслужване на клиенти“ ще има нужното търпение да се научи да работи с нея?

Има само един начин да разберете – изпробвайте преди да купите.

Точно така. Първо тествайте платформата и ако тя изглежда като нещо, което хората ви биха приели, помислете за по-нататъшни стъпки. Като всеки софтуер, така и CRM не е панацея и едва ли ще разреши всичките ви проблеми. Това, че ваш приятел или конкурент използва дадено решение и е доволен, със сигурност не означава, че то ще работи и за вас. До този извод обаче трябва сами да стигнете и то преди да направите покупката!

Откъде да започнете?

Това, което обикновено казвам на хората, когато ме питат какво първо трябва да направят при избора на подобен тип решение, е първо да дефинират ясно бизнес казуса си и второ – да си помислят и анализират софтуерните инструменти, които вече използват. Ежедневно работим с различни приложения. Може би някое от тях има „скрита“ функционалност, която може да бъде въведена в експолоатация и да реши проблема. Част от платформите, като Office 365 например, имат добър набор от CRM функционалности. Така че, ако сте микро или малък бизнес, Office 365 би било добро решение за управление на връзките с клиенти и партньори като начало.

Ако сте решили обаче да скочите в дълбокото и да „опитомите“ истинска CRM система, то не се колебайте. Започнете, като разгледате в интернет множеството безплатни CRM решения. Повечето, ако не дори всички от тях, са облачно базирани, така че няма нужда да ги сваляте и инсталирате на компютъра си. Процесът по настройка е лесен и това ще е добър начин да се запознаете с цялостната концепция на CRM системите и какви са ползите от тях.

Подобен тип действие би било оправдано, ако имате малък екип за продажби, а процесите ви могат да бъдат класифицирани като „стандартни“. Ако обаче, търговските и маркетинговите дейности във вашата организация са по-сложни, е по-добре да помислите за някоя от по-утвърдените CRM платформи, предлагани от големите доставчици. Един добър вариант е Dynamics 365 for Sales (доскоро известен като Dynamics CRM) на Microsoft. Всеки бизнес има своите специфики и ако вие искате те да бъдат отразявани акуратно в бъдещата CRM система, то Dynamics 365 for Sales си струва да бъде разгледано. Решението покрива всички предпродажбени активности и последващото обслужване на клиентите. Има 30-дневна безплатна пробна версия, включваща пълната функционалност на решението. В този период можете да въведете данните си, да тествате как се визуализират в графики и да правите анализи – най-смисленият начин да проверите дали това е ВАШЕТО CRM решение.  Тъй като това е приложение на Microsoft, можете да го интегрирате с останалите продукти на фирмата, които използвате в организацията си – Outlook, Sharepoint, Office 365, Skype и други и реално да се насладите на автоматичните интеграции и предефинирани процеси.

Dynamics 365 може да бъде интегриран безпроблемно и със системи от други доставчици, като например marketing automation или social media management платформи. Още повече – Dynamics 365 е с добре познатия интерфейс на повечето решения на Майкрософт, така че ще можете бързо и лесно да се ориентирате.

Както вече споменах по-горе, CRM системите не са универсален лек, особено когато имате проблеми по продажбения цикъл, маркетинговите дейности са неефективни или обслужването на клиенти не е на ниво. Но такъв тип софтуер определено ще ви помогне да оптимизирате процесите си и да подобрите значително ефективността си в дадените области.

Каквото и да решите – не пропускайте тестовия период – всеки CRM доставчик би следвало да ви предостави такова и да ви даде насоки как да се запознаете с основните му предимства и функционалности. Гледайте на тестовия период като на много важна част от процеса по избор на подходящ CRM. Ето идея – започнете с Dynamics 365 от тук.

Сподели

За автора
Boryana Peycheva
Боряна Пейчева
Боряна притежава повече от 13 години опит в сферата на маркетингова. Сертифициран CIM Chartered Marketer, проявява интереси към всички нови и модерни маркетингови инструменти и канали. През последните десет години се фокусира върху B2B маркетинга в областта на ИТ и консултантския бизнес. Професионален пътешественик с интереси в здравословния начин на живот и страстен любител-готвач, вярващ, че качествената храна е пътят към сърцата на хората.

Дискусии

Покажи коментари (1)Скрий коментарите

Новини и известия по имейл

  • Това поле е за целите на валидирането и трябва да останат непроменени.