Най-важните и интересни новости при Dynamics 365

юни 08, 2018

В предишния си пост ви разказах за своите впечатления от най-голямото събитие за Dynamics CRM специалисти – eXtreme365. В тази статия ще ви споделя най-интересните и съществени според мен новости при Dynamics 365 и нещата, които ми направиха най-голямо впечатление по време на конференцията. Ето ги и тях:

Лабиринтът на къстъмизациите – в светлината на прожекторите – CDS and PowerApps

Откакто започнах да работя с Dynamics CRM, версия 2011, използвах един подход – създай и управлявай, после предай решенията. Днес вече преминаваме от CRM към Common Data Service (CDS) и по-специално PowerApps. CDS за приложения позволява по безопасен начин да се управлява и оперира с данни, които се използват от клиентите в бизнес приложенията. Данните в CDS за приложения се съхраняват в различни бази от обекти – като например как една таблица съхранява данни в дадена база данни.

CDS за приложения включва разнообразен сет от инструменти, които обхващат значителен брой бизнес сценарии, но специфични единици, персонализирани за дадена организация, могат също да бъдат създадени и внедрени в информацията чрез Power Query. PowerApps може да се използва запо-нататъшното създаване на множество приложения, чрез използването на тази информация.

Но защо CDS for Apps е толкова важен? Ето списък с някои от основните аспекти:

  • Лесно за управление, споделяне и сигурност на информацията;
  • Богати мета данни с вградени server-side логика и валидиращи възможности;
  • Инструменти за достъп и продуктивност, които позволяват интерактивност на обектите;
  • Нови възможности за разработчиците

 

Powerapps_PowerBI

Dynamics 365 App for Outlook

В началото на 2018 от Microsoft обявиха, че работят върху изграждането на мост между Dynamics 365 App for Outlook, Dynamics 365 и Outlook integration и накрая, но не на последно място – the Outlook Add-in Dynamics 365 for Outlook. С последните подобрения на server-side синхронизацията и Dynamics 365 App for Outlook процесът стартира.

Най-общо казано, Dynamics 365 App for Outlook е Exchange Online Add-in, който осигурява на клиента достъп до Dynamics 365 Customer Engagement без Outlook. Приложението позволява достъп орез десктоп, браузър или мобилно устройство.

Ето таблица, която показва различията между приложението за Outlook и неговия предшественик Outlook Client:

 

Особености App for Outlook Outlook Client
Проследяване и настройка за e-mail, срещи, контакти Да Да
Проследяване и настройка за задачи Не Да
One click set regarding Да Не
Показва обобщено резюме на записа в e-mail/среща Да Не
Отваря и създава Microsoft Dynamics 365 запис директно Да Да
Прилагане на персонални форми и бизнес логика Да Да
Работа offline Не Да
Прилагане на  шаблони за e-mail, информация за продажбите, статии в KB Да Да
Възможност за мониторинг на съобщения, след като са изпратени Да Не
Сортиране, филтриране, форматиране, групиране и категоризиране на преглежданията Не Да
Създаване на Word mail-merge документи Не Да

 

Sales Navigator for LinkedIn

С представянето на Sales Navigator for LinkedIn преди няколко месеца, сега дойде и възможността да се интегрира sales and engagement workflow на дневна база, който носи изключително важна информация за потенциалните клиенти, сметките и контактите директно на запис. Това осигурява мощна и подобрена social selling strategy чрез директно импортиране на данните и продажбите от профил в LinkedIn към Dynamics 365. Някои от най-полезните особености са включването на InMail и Lead Recommendations Sales Navigator, които са достъпни директно от Dynamics 365.

Унифициран потребителски изглед

Унифицираният потребителски изглед е новият метадата интерфейс, предназначен да осигурява консистентно потребителско преживяване, независимо от устройството, което изполва потребителят. Той включва достъпен, унифициран интерфейс за потребителите с адаптивни принципи на дизайна за оптимално преглеждане на всякакъв дисплей или устройство. Независимо дали потребителите използват браузър, таблет или телефон – те ще използват системата еднакво лесно и удобно.

Седемте смъртни гряха при CRM разработките

От проектите на CRM, по които съм работила, оценявала, предлагала и изпълнявала, съм забелязала няколко общи предпоставки за проваляне на проекта. И все пак, когато става въпрос за разработка, бях впечатлена от презентациите на няколко говорителя от Дания, които се бяха фокусирали изцяло върху разработването на CRM. Нещо повече – те предложиха разрешение на всеки един от засегнатите проблеми. Невероятно преживяване!

GDPR накратко

Една от основните теми, които беше обсъждана през цялото събитие беше за Общия регламент за защита на данните или GDPR и за неговото въвеждане в бизнес операциите. Едно нещо е сигурно – Wild Wild West дните на CRM приключиха. Има нов шериф в града и той е известен под инициалите G.D.P.R., както един от партньорите го каза.

Има нещо повече тук. Като консултанти, включени в бизнес процесите по реинженеринг, ние се фокусираме върху Бизнес процесите, но какво са те без необходимата информация? Какъв тип информация е необходима, за да се осигури процеса? Дали е специфична, транзакционална, фактическа информация или има нещо повече? Мисля, че ние всички знаем отговора.

Опорната точка е, че организациите трябва да са прозрачни по отношение на информацията, която те събират, как я събират и какво правят с нея. След това те трябва да имат законова основа за получаването на лични данни или т. нар. „Съгласие“.

След това трябва да разберем ключовите промени, въведени от новия „шериф“, някои от които са:

  • Хората имат право на защита на личните данни, включваща:
    • Достъп до личните им данни
    • Поправяне на грешките в тяхната лична информация
    • Да изтрият личните си данни
    • Право на възражение за обработването на личните им данни
    • Разпространяване на личната им информация.
  • Компаниите – с помощта на контрол и известия, прозрачна политика, IT и обучения, са длъжни да:
    • Защитават личната информация, използвайки подходяща защита
    • Уведомяват властите при изтичане на лични данни
    • Получават по подходящ начин съгласие за обработването на лични данни
    • Пазят детайлни записи за обработването на лична информация
    • Осигуряват ясни уведомления за събирането на лична информация
    • Уведомяват за какви цели събират информация и за какво я използват
    • Определят политиките за сигнали и заявки за заличаване
    • Обучават персонала и отговорните служителите по политиката
    • Одитират и ъпдейтват политиката за лична информация
    • Наемат специален човек за защита на личните данни (ако е необходимо)
    • Създадат и управляват съвместими договори за доставчици.

Но момент – има още!

  • Нова сила навлиза в маркетинга: eXtreme365 получи неочаквано посещение от 50 студента по Маркетинг от Университета в Загреб! Като част от Microsoft Dynamics Academic Alliance, тези студенти използват Microsoft Dynamics 365 (CRM) като част от тяхната образователна програма. Такава блестяща идея, за да се вдъхновят младите студенти, за да навлязат в света на Microsoft Dynamics.
  • Microsoft Dynamics 365 за специалисти в продажбите: усъвършенстване, възможности за автоматизация и стремеж за подсилване и предоставяне на гъвкавост.
  • Microsoft Dynamics 365 for Marketing: Фокусиран върху компании, които надхвърлят обикновеното пращане на директни e-mail, приложението обещава висока ефективност. Изградено върху същата платформа, това приложение се стреми да запълни празнината между отделите Маркетинг и Продажби завинаги.
  • PowerBI: различни приложения ще осигуряват поглед върху продажби, маркетинг, услуги, операции, Talent и в общи линии всяко Dynamics 365 приложение. Съществува и нов инструмент, който подпомага процеса на конфигуриране на допълнителни обекти, преди да се създаде нова Power BI Embedded среда.
  • IoT and Field услуги: Бях очарована от сесията за „Integrating Advanced AI in Dynamics 365 Field Service: Live Demo and How To“. Демото показа Field Service техник, който направи снимка на част, която трябва да се поправи. Вграденият AI инструмент успя сам да идентифицира частта на снимката и след това я сравни със списък от части. Страхотни способности!

Жените в технологиите

Като участник в eXtreme365 в Лисабон през 2017 година аз бях късметлийка да стана част от дискусията дали има или няма нужда от „Жените в технологиите“ част от eXtreme365. Отговорът беше да!

Тази година, с около 40 жени, имахме интерактивна закуска с изключителен панел направен от някои вдъхновяващи жени – Cecilia Flombaum, Marianne Roling, Boglárka Blahut, Maria Fonsell и Linda Rose, и с Chris Clark като модератор на панела.

Те всички споделиха техните лични преживявания как са били успешно наставлявани, как са пробивали през всякакви препятствия, изправили се пред тях, докато са се учили как да преодоляват граници, които някои жени са поставяли пред себе си. Те също така споделиха практики как жените да бъдат по-уверени при навлизането в IT сферата.

Резюме

Extreme365 в Дуброник през 2018 година се оказа начин за по-добро разбиране на дигиталните промени от гледната точка на Microsoft, разработване на участието и включването на партньорите и засилването на ролята на жените в света на информационните технологии.

Като цяло това беше едно невероятно събитие с изключително съдържание. Тръгнах си с чувството, че е необходимо да се промени посоката, да спрем да правим това, което сме правили досега (да работим с решенията на CRM, да създаваме работни потоци, използване на приставки и т.н.) и да започнем да мислим повече за Azure.

Чакам с нетърпение eXtreme365 EMEA през 2019,

Маринела

Искате ли лично да изпробвате новите функционалности на Microsoft Dynamics 365? Регистрирайте се за безплатен пробен период или се свържете с нас и нашите консултанти ще ви ги демонстрират на живо!

Сподели

За автора
Marinella_Marinova
Маринела Маринова
Маринела отговаря за развитието и цялостната визия на Dynamics 365 решенията и е P-seller на Майкрософт за регион EMEA. Има над 6 години консултантски опит в ИТ индустрията и в изграждането и внедряването на решения на Microsoft, както в големи корпорации, така и в по-малки компании. Dynamics 365 трейнър и експерт, Маринела е фокусирана върху създаването на бизнес решения, с които потребителите обичат да работят и на които могат да разчитат.

Дискусии

Добави коментарСкрий коментарите

Новини и известия по имейл