Chat with us, powered by LiveChat

5 проблема в ресторантьорството, които правилната POS система би разрешила

апр. 25, 2019

Малко са индустриите, в които всичко може да се промени за миг. Ресторантьорството е една от тях: пазарът се променя бързо, а очакванията на клиентите са по-високи от всякога. Бързото обслужване, удобството и безупречното преживяне са задължителни. Това може да се окаже по-трудно, отколкото звучи (а то вече звучи доста трудно) поради няколко причини. Прочетете какви проблеми могат да се появят, когато един ресторант няма напълно функционална POS система.

Не успявате да изпълните желанията на клиента

Както вече споменахме, клиентите изискват обслужване, което да надмине всичките им очаквания – и това често включва персонализиране на поръчаното ястие. Скорошно проучване от  Deloitte[1] показва, че 85 процента от хората смятат, че възможността да персонализират поръчката си е най-важната част от менюто на ресторанта. Следователно е важно да помислите за POS система, която ви позволява да добавяте и премахвате съставки от всяко ястие, както и да изпраща информация право до кухнята, избягвайки лоша комуникация. Също така POS системата трябва да дава на персонала възможност да разглежда и активира промоции, които биха допаднали на клиента според техните предишни покупки и предпочитания.

POS системата ви не показва релевантна информация за всеки потребител

Всяка Point of Sale система има много потребители – от сервитьори и готвачи до касиери и управители. И дори тези групи могат да имат подразделения. Например сервитьорите могат да бъдат разделени на различни групи за всяка част от ресторанта. Управителите пък трябва да имат достъп до информацията за продажбите и операционните данни, за да планират какъв да е персоналът на работа и да вземат каквито и да е основни бизнес решения. Когато няма такъв вариант, продуктивността на всяка от изброените горе групи намалява – управителите нямат нужната информация, за да вземат информирани решения, а сервитьорите трябва да минават през нерелевантни за тях стъпки, за да вършат работата си; всичко това е недопустимо в индустрия, която изисква бързи решения и още по-бързи реакции.

Персоналът прави много грешки поради лоша комуникация

В хаотичната атмосфера на ресторанта е лесно да предадеш грешната информация на колегата си. Кухненският персонал може да прочете грешно поръчката, която сервитьорът е надраскал на лист хартия, а понякога той може да се забави заради други клиенти, които имат нужда от обслужване. Нямаше ли да е страхотно кухнята да получаваше правилната информация веднага? Е, това не е толкова невероятна идея: правилната POS система свързва безпроблемно обслужващия персонал с кухненския, свеждайки този вид грешки до минимум и позволявайки на персонала ви да предостави безупречно обслужване от ястието до настроението.

Настоящата ви софтуерна система не е персонализирана за вашите нужди

Повечето ресторанти вече притежават някакъв вид софтуер за бизнес управление, но често той не е съобразен с нуждите им. Ако е трудно да намерите топингите за пица, а имате пицария, нещо не е наред! Това може да забави персонала ви и да усложни ненужно процесите в ресторанта, водейки до по-ниско удовлетворение на клиента и недоволни служители. Правилната POS система няма да усложнява процесите, а ще ги поддържа чрез интуитивен, персонализиран интерфейс, който е подходящ за вашия ресторант. Тя би позволила на служителите ви да се възползват напълно от възможностите, които им дава.

Не предлагате различни варианти на плащане

Много ресторанти работят с фрустриращи Point of Sale системи, които не могат да се справят с всички начини, по които клиентът може да плати. Добрата POS система е и сигурна, и гъвкава при плащанията: освен това тя прави разделянето на сметката лесно, вместо да се налага клиентите да смятат кой колко трябва да плати. Ресторантите трябва да могат да предложат различни варианти за плащане – кредитни и дебитни карти, ваучери и промоционални кодове, пари в брой или други – и правилната POS система го позволява. Допълнително, ако сте ресторант, който често има чуждестранни посетители, софтуерът ви трябва да поддържа плащания в много валути.

Избирането на правилното софтуерно решение може да изглежда като стресираща задача, а не трябва да бъде. Разгледайте възможностите с Intelligent Systems.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

[1] Deloitte, The restaurant of the future: Creating the next-generation customer experience.

Сподели

За автора
Kalina Stamatova
Kalina is a marketing professional specializing in copywriting and content marketing. An avid reader, she also has experience working in advertising and enjoys theater.

Дискусии

Добави коментарСкрий коментарите

Новини и известия по имейл