Dynamics 365 Business Central: лицензи, видове потребители и инфраструктурно осигуряване

авг. 20, 2020

С многото възможности, които Dynamics 365 Business Central предлага, лесно може да стане объркващо. За да помогнем да определите кой вариант е най-подходящ за вашия бизнес, приготвихме кратко ръководство за различните типове лицензи, видове потребители и инфраструктурно осигуряване на решението.

Какво е Dynamics 365 Business Central? 

Щом четете този блог пост, вероятно вече имате представа. Затова ще направим съвсем кратко въведение: Dynamics 365 Business Central е ERP система и наследник на Dynamics NAV, решение, целящо да повиши продуктивността на малките и средни предприятия.

Да поговорим за лицензите 

В момента Dynamics 365 BC лицензите се предлагат с два различни плана – Essential и Premium. Първият събира основните функционалности на решението като Финанси, CRM, Управление на веригата на доставките, Човешки ресурси, Управление на проекти и Складово управление. Вторият включва всички тези модули плюс Производство и Сервизно обслужване.

 

Предложение: Научете повече от нашето ръководство за Essential и Premium функционалностите на Dynamics 365 Business Central (материалът е на английски език)

 

Важно е да имате предвид, че Essential и Premium потребителите не могат да бъдат комбинирани – тоест клиентът трябва да закупи или само Essential, или Premium потребители.

Има два вида лицензи: доживотен лиценз или абонаментен план. С доживотният лиценз получавате потребителски права завинаги, след като извършите предварително плащане. Това е добър вариант, ако вашата компания иска да управлява своето решение вътрешно (да инсталирате софтуера на своя инфраструктура, защото имате сериозни съображения за сигурност например.)

Абонаментният план ви дава временни права върху софтуера – обикновено докато продължава договора между вашата компания и внедрителя, или докато продължавате да извършвате периодични плащания към него. Този модел ви дава повече гъвкавост от доживотния лиценз и изисква по-малка първоначална инвестиция.

Инфраструктура

Dynamics 365 BC се предлага с локална инсталация или като IaaS или SaaS решение. Да разгледаме основните разлики:

dyn-365-bc-platform-1

Източник: Totovic Dynamics Blog

Локална инсталация

Както предполага името, локалната инсталация изисква решението ви да бъде съхранявано на частни сървъри във физическа локация. Това ви дава пълен контрол над управлението на съхраняваната информация. Локалната инсталация на Dynamics 365 BC е възможна само с доживотен лиценз.

IaaS (Infrastructure-as-a-Service)

Dynamics 365 BC в облака (също познато като моделът Infrastructure-as-a-Service или IaaS) е най-популярният вариант в момента. Ето какво означава той: цялата основна инфраструктура, софтуер, мидълуер и информация от вашето ERP решение се съхранява и управлява в облачно хранилище за данни като Azure или друг облак. Така получавате не само информационна сигурност, но и повече гъвкавост – можете да добавяте още потребители или да интегрирате допълнителни приложения, когато решите.

 

Предложение: За да научите повече за облака, разгледайте нашата е-книга (материалът е на английски език)

 

Можете да се възползвате от IaaS модела и чрез абонаментен план, и чрез доживотен лиценз.

SaaS (Software-as-a-Service)

С модела Software-as-a-Service (както и с IaaS), потребителите влизат в ERP решението през уеб браузър, а самото приложение се управлява от внедрителя. SaaS моделът работи на принципа на абонаментен план и означава, че сървърите, инфраструктурата и софтуерните ъпдейти се управляват от Microsoft, тъй като всичко се съхранява в Azure. Така спестява значителни суми за хардуер и работа на IT отдела.

dyn-365-bc-platform-2-1

Източник: Totovic Dynamics Blog

Имате ли въпроси за Microsoft Dynamics 365 Business Central или лицензирането му? Свържете се с нас, за да им отговорим!

Сподели

За автора
Kalina Stamatova
Kalina is a marketing professional specializing in copywriting and content marketing. An avid reader, she also has experience working in advertising and enjoys theater.