Ключовите акценти в успешния международен rollout

юли 10, 2019

Проверихме: думата rollout има поне три различни значения. Ако си мислите за внедряване на международен софтуер в нова държава или регион за вече съществуващ клиент, то сте на правилното място. Запознайте се с няколко важни съвети за успешен rollout oт брадатото момче в ъгъла – Владо (повече инфо за него най-отдолу).

Планирайте добре

Имплементирането на софтуер, засягащ всеки аспект от бизнеса, е сложен процес. Планирайте усилено. Проиграйте го в ума си. Проиграйте го на среща с вашите съветници, партньори, ключови служители. Продажбите на дребно са свързани с проблеми на едро.

Когато се имплементира в B2B компания, документооборотът е сравнително малък и стресът за крайните потребители на системата също е сравнително малък (или поне от различно естество). Ако фактурата за продажба има пропусната запетая, винаги може да бъде експортирана в Word и поправена на ръка. Когато обаче има опашка от ядосани клиенти в магазина, няма възможност да експортираш касовата бележка.

Ако има проблем в продуктивната среда, нещата бързо могат да се влошат. Планирайте усилено, за да имплементирате нещо полезно за вашите служители и клиенти.

 

“Когато разработвахме имплементацията за принтерите за наш клиент в Израел, той беше потвърдил, че артикулите ще са на английски. Уви, когато настъпи моментът и тръгнахме да отваряме чисто новия магазин стана ясно, че описанията на артикулите са на иврит и целият дизайн на всички касови бележки отиде по дяволите. Промяна на нещо подобно в последния момент внесе стрес и риск за успешния старт на проекта, което щеше да бъде избегнато с няколко прости стъпки в началото,” споделя Владо.

Не забравяйте документацията

Това е едно от важните неща за успешен проект. Ако ви се струва досадна рутина – най-вероятно е защото е точно такава. Не е вълнуващо, но е задължително.  И не бива да се подценява, защото в дългосрочен план може да ви спаси от главоболие и огромни разходи. Документирайте усилено, детайлно и нанасяйте корекции в документацията, паралелно с корекциите по софтуера. Ето какво ни разказа Владо в тази връзка:

 

„Странният случай на Бенджамин Бътън бледнее пред странния случай на mix-match промоциите в Сърбия. Няколко години след успешното имплементиране на решението ни, след 25+ работещи магазина и милиони продадени дрехи изникна един специален случай, който внесе смут, тъй като забиваше фискалния принтер. Случваше се изключително рядко, невъзможен за симулиране и като цяло магически бъг, който в крайна сметка се оказа зле документирана промяна на привидно несвързана функционалност.“

Тук можете да прочетете втората част от нашия разговор с Владо. Междувременно прочетете малко повече за него:

Владимир Караиванов е с 10-годишен опит във внедряването на продуктите за бизнеса на Майкрософт. Имплементирал е Dynamics NAV и АX в клиенти от повече от 30 държави, което за щастие пасва на хобито му да пътува и на жаждата му за кафе. Мъдър като стар плъх, Владо е видял това-онова и може да даде съвет с типичния му спокоен маниер, както за засичане на оборотка, така и за някоя даунхил пътека.

Сподели

За автора
Kalina Stamatova
Kalina is a marketing professional specializing in copywriting and content marketing. An avid reader, she also has experience working in advertising and enjoys theater.

Дискусии

Добави коментарСкрий коментарите

Новини и известия по имейл

  • Това поле е за целите на валидирането и трябва да останат непроменени.