Ключовите акценти в успешния международен rollout (част 2)

юли 16, 2019

Ето я и втората част от нашата статия за международен rollout, създадена в тандем с Владимир Караиванов*. Прочетете първата част тук.

Първо пробвайте стандартното

Имплементирайте стандартната функционалност и дайте на хората си време да се адаптират, преди да изисквате промяна в кода. Microsoft Dynamics 365 стандартно идва с много настройки и функционалности. Понякога малка промяна в бизнес процеса е по-добре от малка промяна в поведението на софтуерната система.

„Обиколихме Шанхай, хапнахме интересни неща и очаквахме стартирането в Китай да е лесно и безпроблемно. Два месеца по-късно бяхме в Урумчи, беше точно навръх Нова година и очаквахме да отворим шампанското 6 часа по-рано от всички вкъщи – беше 29 декември и изневиделица коледният дух ни напусна, когато видяхме, че фискалните принтери не са тези, с които беше верифициран UAT-a. Не бяха през RS232, а бяха мрежови и като цяло нямаше как дори да ги подкараме. Много стрес, за разработване на мрежова интеграция в последния момент, който беше съпътстван с -30 градуса и липсата на разбиране от местното население (те просто не говорят английски и когато поискаш отвертка, за да разглобяваш принтери в стаята си в хотела, ти носят тирбушон – далеч по-подходящ инструмент за такова място, който уви не намери място в го-лайф плановете ни).“

Тествайте

Преди реалния старт на системата, тествайте с данни, максимално близки до реалните. Често подценявана стъпка, която еволюира в забавена или неуспешна имплементация. Колкото по-близо се доближавате до етапа на реално стартиране, толкова по-скъпо и трудно се осъществяват промени. Владо си припомни случай от нашата съседка:

„Сръбските фактури се постваха като по учебник. Всичко беше перфектно, потвърдено от клиента и ние отивахме да наблюдаваме гладкото стартиране и да хапваме [местна вкусна храна]. Уви, както се очаква след тези две изречения, нещата се объркаха и фактурите, които импортирахме от външна система, се оказаха с 30 000+ артикула. Едновременната обработка на десетки документи, с такава големина, предизвика забавяне, което не бяхме очаквали, заради нереалистични тестови данни. Отне време докато стартираме функционалността за отложено осчетоводяване през нощта – време, в което можеше да се наслаждаваме на сръбската кухня.“

Обърнете внимание на ключовите потребители

Те са както ваши служители, така и ваши партньори. Разчитайте на тях, допитвайте се до тях и ги поощрявайте, когато мотивират и помагат на обикновените потребителите на системата.

Навярно има безкраен списък с препоръки и дори да го научите наизуст отново няма да имате всички отговори за успешно имплементиране – всяка компания е една микровселена със своя климат, култура и бизнес маниер, но бъдете сигурни – това е усилие, което ще бъде възнаградено.

*Владо е с 10-годишен опит във внедряването на продуктите за бизнеса на Майкрософт. Имплементирал е Dynamics NAV и АX в клиенти от повече от 30 държави, което за щастие пасва на хобито му да пътува и на жаждата му за кафе. Мъдър като стар плъх, Владо е видял това-онова и може да даде съвет с типичния му спокоен маниер, както за засичане на оборотка така и за някоя даунхил пътека.

 

A какъв е Вашият опит с внедряването на ERP система в нова държава или регион, в който развивате бизнеса си?

Ако планирате да внедрите Microsoft Dynamics решение в нова международна локация и искате да научите повече, свържете се с нас.

Сподели

За автора
Kalina Stamatova
Kalina is a marketing professional specializing in copywriting and content marketing. An avid reader, she also has experience working in advertising and enjoys theater.

Дискусии

Добави коментарСкрий коментарите

Новини и известия по имейл

  • Това поле е за целите на валидирането и трябва да останат непроменени.