Колко важно е управлението на промените при имплементацията на бизнес решение

ное. 26, 2019

Внедряването на нова технология в компания, която вече има установен начин на работа и предпочитан софтуер, никога не е лесна. Не е рядкост служителите да се оплакват, че новото решение не е интуитивно, не върши работа или пък е бавно. Но всъщност голяма част от провалените имплементации не се дължат на технологични проблеми[1]. По-скоро са въпрос на лоши стратегии за възприемане и управление на хората. Как може компанията ви да избегне провала и да внедри успешно нов софтуер? Прочетете в тази статия какво е управление на промените и как може да ви помогне.

Какво точно е управление на промените?

Има няколко аспекта на термина „управление на промените“. Един от тях засяга организационните нива на компанията: в това отношение бихме говорили за това как лидерите в компанията помагат на служителите през процеса, за да увеличат и ускорят  организационните промени в нея. Когато става въпрос за технология, управлението на промените се определя като прилагането на структуриран процес и сет инструменти за управление на хората, които изпитват промяната. Не на последно място, на проектно ниво управлението на промените е структуриран подход, целящ да подкрепи индивидуалните постижения на служителите в полза на промяната.

Защо някои имплементации се провалят?

Често има голямо несъответствие между управлението на проектите и управлението на промените. Обикновено да се помогне на потребителя да възприеме новата технология е на заден план. Например, вместо потребителите да бъдат ангажирани и обучени по време на внедряването, те получават имейл, съдържащ линк с обучение, чак след старта. Важно е да не подценяваме силата, която притежават служителите на една компания – тяхното възприятие за бизнес софтуера е това, което ще определи успеха на внедряването му. Все пак, макар те да не вземат решението какъв софтуер да се използва, тяхната работа е тази, която ще се промени в следствие на това решение. Пътят към употребата и възприемането на софтуера е дълго, както можете да видите от кривата на промяната според Кюблър-Рос.

Как управляващите в компанията могат да се погрижат имплементацията да не се провали?

На първо място е важно всички да са съгласни с промяната. Тяхната отдаденост и усилия към нея трябва да бъдат комуникирани, за да се акцентира върху ползите й. След това трябва да бъдат определени ключови групи, състоящи се от ръководители на екипи, мениджъри и ръководители – мислете за тях като първите, които ще възприемат промяната. Те ще имат нужда от обширни обучения, за да могат да приложат инструментите и принципите на управлението на промяната и да улеснят преминаването към новия софтуер.

Също е важно да се наблюдава дали компанията прилага едни и същи системи и механизми на всяко ниво, за да институционализира управлението на промяната. Ако един отдел е длъжен да работи с новата технология, но друг не е, това неизбежно ще доведе до негодувание. Когато става въпрос за управление на промяната, всъщност е важно да имате стандартизиран подход, за да сте ефективни.

Друг важен аспект на успешното внедряване е план, който направлява хората и помага да се преодолеят проблеми при приемането на новия софтуер. Полезно е да има човек в компанията, който да ръководи процеса. Също толкова важно е да работите с партньор, който да обучи и помага на крайните потребители по времето на преминаването към новия софтуер.

Искате ли да знаете повече за това как помагаме на клиентите ни по време на внедряването на бизнес решения? Свържете се с нас, за да научите повече.

[1]Източник: Gartner, AMR, Forrester, Butler Group, Economist Intelligence Unit, Press Research, Sugar CRM, CRM Outsider​

Сподели

За автора
Kalina Stamatova
Kalina is a marketing professional specializing in copywriting and content marketing. An avid reader, she also has experience working in advertising and enjoys theater.

Дискусии

Добави коментарСкрий коментарите

Новини и известия по имейл

  • Това поле е за целите на валидирането и трябва да останат непроменени.