Chat with us, powered by LiveChat

Представяме Ви отговорите на основните въпроси, които ни задават компаниите, които планират да внедрят решение за управление на бизнеса. Tе покриват теми като облачни услуги, процеса по внедряване на бизнес софтуер, BI, ERP, CRM, и по-конкретно Microsoft Dynamics 365, и други.

Надяваме се, че информацията ще Ви бъде полезна. Ако имате други въпроси, на които търсите отговор, не се колебайте да се свържете с нас. Ще се постараем да Ви предоставим необходимата информация.

За внедряване на бизнес софтуер

  1. Как да разбeра дали е време да внедря нов софтуер за управление на бизнеса?

Основни фактори:

  • Бизнесът Ви се разраства и имате нужда от решение, което да консолидира данните Ви и платформа, която да обедини основните бизнес операции и функции.
  • Използвате отделни програми за управление на различните бизнес направление като продажби, производство, склад, финанси и други. Липсва Ви цялостен поглед върху дейността на компанията.
  • Компанията Ви извършва дейност в няколко страни и искате да получавате информация за бизнес процесите в една и съща софтуерна система, за да анализирате представянето и да осланяте на тях бизнес решенията си.
  1. Kакво представлява процеса по внедряване на бизнес софтуер?

Процесът по внедряване включва няколко етапа:

  • Анализ и дизайн на бизнес процесите – създава се архитектура на процесите, които ще бъдат част от решението.
  • Идентифицира се обхвата на решението и предвидените допълнителни функционалности, ако има такива.
  • Разработка и тестване – настройка на системата спрямо нуждите на клиента, интегриране с външни системи, корекции на програмни грешки.
  • Подготовка за пускане в експлоатация и обучения – Изготвяне на подробно ръководство за работа, мигриране на данни и други.
  • Поддръжка по време на стартиране – помагаме на потребителите да се адаптират към системата и да я използват безпроблемно.
  • Текуща поддръжка – допълнителни доработки и отстраняване на бъгове, появили се в процеса на работа на потребителите със системата.
  1. Възможна ли е интеграция с други софтуери?

Всички бизнес решения на Microsoft са отворен приложно-програмен интерфейс (API) и могат да бъдат интегрирани с други софтуерни решения, без значение дали са локално инсталирани или облачно-базирани. В повечето случаи се изисква доработка от експерти по внедряването на бизнес решението.

  1. Възможно ли е да прехвърлите старите ни данни?

Обикновено този аспект се обсъжда с доставчика на решението в етапа преди да вземете решение за внедряване на ново ИТ решение. От техническа гледна точка е изпълнимо, но всеки случай е различен – затова е добре да се консултирате с доставчика.

  1. На какво да обърна внимание при подписване на договор?

В повечето случаи заявките за функциите, които не са идентифицирани в етапа на конкретизиране на изискванията, подлежат на такси за персонализиране. Следователно е много важно потребителят и доставчикът на решението да имат подробен списък с изисквания по време на подписване на договора за предоставената услуга и софтуерно решение.

Зa ЕRP

  1. Какво представлява ERP системата?

ERP системата е интегрирано софтуерно решение, което подпомага бизнеса, като автоматизира, стандартизира и оптимизира ключови бизнес процеси като производство, финанси и счетоводство, доставки, продажби, сервизна дейност, маркетинг и други. Чрез платформата управлявате цялата бизнес документация, подобрявате работната ефективност на служителите си и повишавате качеството на услугите си.

  1. Какво трябва да приготви компанията ни преди внедряването на ERP?

Първата стъпка е конкретен процес. Организационната структура на компанията ви трябва да бъде изцяло дефинирана с различните роли, функции и процесна документация.

Когато сте готови с това, ще трябва да установите екип по внедряването, който да управлява проекта. Може да бъде от вътрешни хора, но не е задължително, тъй като неговата роля е да свърже управляващите компанията, крайните потребители и доставчика на решение.

Екипът по внедряването също ще съблюдава списъка с клиенти, уникалните индентификационни номера на продуктите, списъка с доставчици, справки и други. Накрая екипът ще се заеме и с тестването на системата преди останалите служители в компанията да започнат да я използват.

  1. Колко време отнема имплементирането на ERP?

Зависи от модулите, които биват внедрени. Например, времето за внедряване на модул за счетоводство може да бъде около месец, при условие че организацията знае какво да очаква и веднага може да предостави данни. Въпреки това е важно да имате реалистични очаквания – някои внедрявания отнемат повече от година, а понякога и повече, ако изискванията на компанията растат, подадена е непълна или грешна информация или компанията преминава през промяна в ръководството.

Всяко внедряване изисква ефективна работа в екип от страна на клиента и доставчика на решението.

  1. Как да консолидирам финансовите данни и операции на няколко компании?

Чрез подходящата ERP система може да консолидирате финансовите данни на няколко компании. Взависимост от размера на бизнеса и обема на данните, Microsoft предлага две основни ERP решения: за МСП е Microsoft Dynamics 365 Business Central, а за големи корпорации: Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations.

  1. Може ли да се внедри ERP без счетоводството, защото имаме друга системa за това?

Една от основните функционалности на ERP е ефективно управление на финансите. Интегрирането им в ERP система ще допринесе за по-бърза и лесна обработка на финансовите операции на множество локации, валути, юридически лица или компании. Допълнително, ще подпомогне контрола върху счетоводните дейности и ще създаде цялостен поглед върху ключовите показатели.

Зa CRM, BI, Dynamics Моbile

  1. Как CRM подпомага бизнеса?

CRM е мощен инструмент, който подобрява работата на 3 основни бизнес дейности:

  • Продажби – оптимизира управлението на генерираните потенциални клиенти и комуникацията между служителите.
  • Маркетинг – помага при проследяването на всички маркетингови дейностите и тяхната ефективност на базата на различни показатели.
  • Обслужване – гарантира високо ниво на обслужването, като помага на служителите да отговорят на всяко едно запитване бързо и качествено.

CRM решението на Microsoft се казва Dynamics 365 for Sales & Customer Service.

  1. Какво представляват приложението Business Intelligence?

Business Intelligence (BI) е специализиран софтуерен инструмент, който позволява трансформирането на неструктурирани данни в детайлни справки. BI обработва огромни обеми информация, за да подпомогне откриването, идентифицирането и използването на всяка нова бизнес възможност. Приложението позволява създаването на цялостна бизнес стратегия, което гарантира значително конкурентно предимство и дългосрочна стабилност на пазара.

3. Може ли да се използва ЕRP системата на мобилни устройства?

Системата има приложение за таблети и смартфони, но работи само онлайн, защото е web клиент (html адаптивен дизайн). За по-голямо удбство и възможност за работа офлайн, предлагаме Dynamics Mobile. Решението предоставя мобилен достъп и работа с данните в ERP решенията Microsoft Dynamics навсякъде и по всяко време, като позволява всички мобилни (Ex Van) търговци, складови служители и други да работят по-бързо и ефективно, за да осигуряват клиентско обслужване с максимално качествo.

4. Предлагате ли стандартна интеграция на ERP системата с онлайн магазин?

Вече да, благодарение на стандартна интеграция (Unified Integration Framework) за nopCommerce, създадена от нашия екип. Ако Microsoft Dynamics NAV / Dynamics 365 Business Central е вече внедрен или планирате внедряване във Вашата компания, сега може да увеличите още повече своите продажби, като подобрите клиентското преживяване при пазаруването на Вашия сайт. Така уеб магазинът Ви ще работи като естествено продължение на Вашата Microsoft Dynamics система.

Зa Microsoft Dynamics 365

  1. Какво е Microsoft Dynamics 365?

Microsoft Dynamics 365 е съвременно облачно-базирано софтуерно решение, което обединява функционалностите на съществуващите ERP и CRM системи на Microsoft. Платформата има различни бизнес приложения за продажби, финанси и операции, обслужване, човешки ресурси, управление на проекти и други.

2. Какви са основните предимства на Microsoft Dynamics 365 пред други решения за управление на бизнеса?

Dynamics 365 e най-актуалното решение на Microsoft за управление на бизнес процесите. Като част от семейството на Microsoft, системата се интегрира безпроблемно с Оffice 365 (Outlook, Excel, Word), Power BI, Flow и останалите бизнес  приложения на технологичния гигант.

Microsoft постоянно оптимизира и развива функционалностите на системата, така че максимално да подпомага потребителите на системата. Клиентите на Microsoft Dynamics 365 могат да добавят нови приложения (apps) към системата, без това да нарушава работата им или да изисква специални разработки, за да се интегрира в цялостното решение.

3. Колко струва Microsoft Dynamics 365 и как протича процесът по внедряване?

Цената на Microsoft Dynamics 365 се формира на базата на три основни компонента: лицензиране (достъп), внедряване (настройка), поддръжка. Лицензът може да е на абонаментен план или със закупуване на решението. Вторият вариант изисква и инвестиция в хардуер, като клиентът може да прецени дали да инвестира в собствена инфраструктура или да ползва сървъри под наем. При закупуване на лицензи се начислява и допълнително годишна такса за поддръжка. Внедряването на Dynamics 365  включва следните стъпки:

  • Първата важна стъпка в процеса на формирането на цената е среща с клиента (на живо или онлайн), за да се вникне в процесите на компанията. В зависимост от потребностите на клиента, изготвяме индикативна оценка с бизнес приложенията, които да се включат в Microsoft Dynamics 365.
  • След допълнителни срещи прецизираме офертата, одобрява се от клиента, подписва се договор.  След това започваме процеса по внедряването на системата, като е възможно и разработване на допълнителни функционалности.
  • След като тестваме системата, мигрираме данните (ако е необходимо да се прехвърлят от друг софтуер) и я стартираме. Създаваме документация за работа със системата от крайните потребители и ги обучаваме да работят с нея.
  • Подпомагаме служителите в ежедневната им работа със системата, докато започнат да я използват ефективно.

Зa Intelligent Systems

  1. Защо да избера Intelligent Systems?

Intelligent Systems има натрупан значителен опит от реализирани проекти във водещи компании в страната и чужбина. Вече 15 години Intelligent Systems помага на компании от различни индустрии да управляват всички свои дейности посредством единна софтуерна система. ERP и CRM системите на Microsoft  могат да се използват от всички организации и да бъдат модифицирани от нас спрямо нуждите на Вашия бизнес.

Intelligent Systems e водещ партньор на Microsoft за Microsoft Dynamics в Централна и Източна Европа, отличен с множество награди, сред които: Inner Circle, Reseller of the Year for CEE, President`s Club for Microsoft Dynamics.

  1. Има ли специализирани решения по индустрии?

Разбира се! Intelligent Systems предлага решения, подходящи за голям брой индустрии, включително ритейл, дистрибуция, производство, автомобили, транспорт и логистика, строителство, агроиндустрия, фармация, застрахователно и банково дело. Допълнително ние модифицираме решенията спрямо нуждите на отделните компании.

  1. Сертифицирани ли сте по международни стандарти?

Екипът ни предоставя цялостни бизнес решения, които дават надеждна основа за успешното Ви развитие. Използваме утвърдена методология на Microsoft, в която всички етапи от процеса на внедряване са предварително дефинирани и са определени стандарти за всяка изпълнена дейност. За да гарантираме първокласни услуги по внедряване на софтуер, сме  сертифицирани по ISO 9001:2015. Освен това, сме сертифицирани по най-високите международни стандарти за сигурност на данните по ISO/IEC 27001:2013.

Други

  1. Предоставяте ли демо среда, в която предварително да се запознаем с желаното от нас решение?

Някой от бизнес решенията, които предоставяме, позволяват да се предостави онлайн демо среда, като:

Останалите бизнес решения са твърде обемни като компоненти и данни, и затова предлагаме ние да навигираме заинтересованите лица в процеса им по опознаване на интерфейса. В този случай наш експерт се свързва с Вас и показва възможностите на системата за управление на бизнеса (онлайн или на живо). Сред тези решения са специализираните ни софтуерни системи за конкретни индустрии, както и Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations.

  1. Каква инфраструктура е необходима спрямо избраната опция за лицензиране?

При закупуване има възможност за собствен сървър или частен облак, докато при абонаментен план, софтуерът е на публичния облак на Microsoft, Azure.

Клиентски сървър е традиционният модел, в който компанията инсталира софтуера на сървър в свое помещение. След определен период решението може да претърпи ъпдейти или съпорт за проблеми, които могат да се появят.

Облачно-базиранoто ERP, от друга страна, е съвременния модел, базиран върху такса, заплатима на определен период от време. В този случай не се закупуват лицензи и сървъри или не плащате за редовното им обновление до по-нова версия и поддръжка. Не се начислява годишна такса за поддръжка към Microsoft, а тази, която ние предоставяме – услуги по доработки, отстраняване на бъгове, помощ на потребители – подлежи на таксуване.

С облачните услуги на Intelligent Systems компаниите използват всички функционалности и предимства на висок клас софтуерни продукти.

Отговорът на въпроса какво да избера е: зависи от нуждите на Вашата компания. И двата модела имат плюсове и минуси в определени ситуации.

3. Има ли платформа, която да подпомогне спазването на GDPR политиките?

Предлагаме допълнително приложение, с което можете да посрещнете изискванията по GDPR за всички версии на системата Microsoft Dynamics NAV/ Business Central. То включва различни функционалности, за които можете да научите повече тук.

Microsoft има специална разработка за Dynamics 365, която да подпомага компаниите да прилагат и спазват правилата на Общия регламент. Можете да научите повече тук.